Gott nytt allesammans.

Varje gång ett nytt år närmar sig med stormsteg så är det svårt att inte se tillbaka på det som varit. Jag lägger ju alltid lite extra krut på det negativa men jag har kommit fram till att det var ett bra år. Kärlek, musik, amatör-journalistik osv. Sen att jag varit arbetslös är kanske inget plus, men det har ju gått hand i hand med kärleken så då får det väll vara ursäktat.

Jag tänkte i alla fall bjuda på en låt som jag velat spela på nyår i många år nu, men det har liksom aldrig blivit av. Kanske har det varit pga att jag varit för rund under mina sneakers. Eller så har jag helt enkelt inte befunnit mig på en plats där jag haft auktoriteten att bestämma varken musik eller dylikt.
Här har ni hur som helst en låt utav en av världens bästa grupper, Death Cab For Cutie och låten är SÅÅÅÅKLART The New Year.

So everybody put your best suit or dress on
Let’s make believe that we are wealthy for just this once
Lighting firecrackers off on the front lawn
As thirty dialogues bleed into one

Kommentera

