Snabbgenomgång av K-OS.

En av de artister som jag håller varmast om hjärtat är K-OS, han är inte bara en grym rappare utan även en utomordentlig sångare och producent. Han har släppt fyra fullängdare:

  • Exit (2002)
  • Joyful Rebellion (2004)
  • Atlantis: Hymns for Disco (2006)
  • Yes! (2009)

Alla skivor håller jag väldigt varmt om hjärtat även om Joyfull Rebellion antagligen är den som värmer mest i bröstet på mig. Hur som haver, nedan kommer ni hitta ett antal låtar från samtliga skivor för att ni ska få upp ögonen för denna otroliga artist. När ni är färdiga får ni sedan ge er ut på upptäcktsfärd. Notera att alla låtar nedan är några av mina favoriter och därmed inte nödvändigtvis de officiella singlarna.

Snart är det även dags för en ny skiva från K-OS så jag föreslår att ni håller ögonen här för att få reda på updates!



Kommentera

